Puan Hayati

Wednesday, March 21, 2012

Musibah Itu Hikmah




Demi masa!
Sesungguhnya manusia dalam kerugian,
Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.
(103:1-3)



"Dia menjadikan malam memasuki ke dalam siang, dan menjadikan siang memasuki ke dalam malam. Dia mengetahui apa yang di dalam dada."
(57:6)




Inilah alkisahnya.mengenangkan jam kesayangan yang dicuri oleh pencuri dirumah rehat pantai puteri. Jam yang sempat dirakamkan sebelum kehilangnya mempunyai sentimental value yang sangat mendalam .Namun apakan daya ianya …… hanya kenangan. Allah Maha mengetahui segala isi hati.

Moga Puan Nor bersabar dan redha sepenuh hati...... from the bottom of your heart! Pasti hikmahnya akan diberikan oleh Allah!

Setiap kali sesuatu yang kurang baik terjadi kepada kita, pastinya ia adalah satu hikmah. sekiranya ada orang mengambil kesempatan keatas diri kita, yakinlah yang tak lama lagi Allah akan memberi ganjaran yang amat lumayan kepada kita sekiranya kita redha kejadian itu.Inilah dinamakan sebagai petua kehidupan seharian kita...kesabaran dan keredoaan.
( When somebody take advantage of you, put your chin up and smile. For sure your get more from ALLAH )

"Wahai Tuhan kami, limpahkanlah kesabaran kepada kami, dan matikanlah kami dalam keadaan Islam (berserah bulat-bulat kepadaMu)"(Al-A'raf : 126)




2 comments:

Anonymous said...

Pn Nor dh hantar gambar jam tu ke pihak polis? Mane tau boleh selesaikan kes pecah rompak yg berlaku..

Tiya57 said...

Terima kasih atas sokongan.