Puan Hayati

Sunday, March 11, 2012

Bahaya Di Rumah Rehat Pantai Puteri Terengganu

Perjalanan jauh 800km dari Selangor ke Terengganu malam 9/3/2012 untuk menghadiri undangan majlis kenduri anak kawan berakhir dengan trajedi yang sedih dimana berlaku pecah masuk dibilik pada malam itu dalam masa hanya 2 jam berehat.Segala kad pengenalan, kad bank dan wang yang disimpan dalam satu beg dicuri!!!
 
 Puan nor cukup menyesal menyewa di rumah rehat pantai puteri ,Tok Jembal ,Teluk Ketapang , Kuala Terengganu yang lokasinya berhampiran kawasan pantai di hujung Lapangan Terbang Sultan Mahmud.Pada malam itu ,






Oleh kerana larut malam dan malas menyusahkan teman, puan Nor tidak menalipon kawan nya yang telahpun menyediakan Rumah penginapan . Waktu melalui jalan dikawasan pantai, pejabat penginapan diPantai puteri masih beroperasi.Puan Nor pun mendaftar dan masuk bilik jam 3.00 pagi.Malang tak berbau......


Check in jam 3pagi itu mengundang pencuri professional . Puan Nor dan suami tersedar dari tidur pada jam 5.30 pagi , mereka sungguh terperanjat kerana barang peribadi ,wang ,handphone lesap, Bayangkan barang hilang dalam bilik hanya dalam masa 2jam terlelap .



 
Awal jam 7.00 pagi (10/03/2012 ) mereka membuat lapuran di balai polis Gong Badak di kuala Terengganu.Apabila diberitahu, pegawai polis di tempat itu hanya menggelengkan kepala…”.hai!....tempat ini memang bermasaalah……banyak sangat rekod jenayah datang dari penginapan ini.Banyak kecurian dan pecah masuk berlaku.”

Polis datang siasat, tetapi peliknya pengusaha dan pekerjanya buat selamba tanpa ada rasa tanggung jawab apa terjadi di situ. Puan Nor termenung panjang macamana nak meneruskan perjalanan tanpa satu sen pun dan dimana sumber kewangan nak dicari kerana semua kad didalam beg itu. Pegawai polis dengan nada marah menyatakan ….”Bodoh betul depa ni…adake kita datang siasat tempat dia, dia tak sapa dan tenguk pun……ini kes berat.”ini ada kes gunting dalam selimut.




Sebelum ini, pelajar UNIZA diarahkan pindah keluar kerana Tidak Selamat setelah rumah sewanya dalam kawasan itu dipecah masuk.Sungguh kesihan orang Terengganu ni……menurut info polis ,Rata-rata dikawasan itu Penagih dadah adalah orang berbangsa melayu........Jangan sangka tinggal dikawasan Melayu selamat!!!.....Awas .....!!!!.. Jauhi kawasan ini ........!!!!..Anda akan terkial bersendirian tanpa pembelaan .
 




Polis menasihati supaya jangan menyewa lagi ditempat itu kerana risiko sangat tinggi. Banyak lagi penginapan ditempat lain.Sewalah di kawasan agak jauh dari pantai ,kerana di kawasan pantai ini banyak penagih dadah.

Sekiranya ada penduduk terjumpa 2 beg kecil ini yang sama ukuran lebih kurang 7in atau 17cm seperti digambar dibawah (purse hitam dan purse kain merah putih) yang dibuang dikawasan sampah atau sekitar sila hantar ke balai polis Gong badak .Kuala Terengganu,
(Att. Sjn Azmi atau norhaliza) tel 09-6672222

10 comments:

Anonymous said...

13/6/2012 adik saya pun kena,menyewa kat situ hilang hanset,pakaian.yang malangnya kunci kereta tertinggal kat dlm rumah ni,kereta hilang tanpa ada kesan pecah masuk.mungkin kunci pendua,geng rumah rehat ni buat selamba termasuk dengan polis sekali,peringatan untuk semua rakyat malaysia..fight for your right.

marini kedah said...

10/2/2013 Saya sekeluarga dari Kedah juga mengalami nasib yang sama kehilangan wang tunai,barang kemas dan jam tangan berjenama Havard Polo.Apa yang menghairankan kami sekeluarga kenapa pintu bilik rumah tersebut dibiarkan rosak tidak diperbaiki seolah-olah membiarkan pencuri bangsat mencari mangsa seterusnya.Apa yang menyedihkan kami pemilik tidak mahu bertanggunjawab malah diherdiknya kami.Jadi dinasihati kepada yang mahu bercuti dan ingin menginap rumah tersebut perlu berhati-hati dan seboleh-bolehnya elakkan dari menyewa rumah berkenaan supaya tidak menjadi mangsa seterusnya.

Anonymous said...

Rumah penginapan ni mmg SANGAT TERUK....dari SEGI LAYANAN & FASILITI

saya pernah menempah beberapa rumah & bilik utk bbrp keluarga rakan & diri sendiri utk majlis konvokesyen

tup tup, AIR takda.....cari tuan rumah TAKDA...anak beranak HILANG.....saya apa lagi naik hangin...telefon berkali-kali tak diangkat....org ramai pulak cari saya sbb masing2 tak ble mandi, buang air & amik air sembahyang...mcm saya pula yg jd tuan punya rumah tu

tgh duk kalut tu...baru la anak beranak dtg naik kereta....apa lg, menyerbu la semua penginap....rupa2nya perangai HARAM JADAH mereka ni, mereka TUTUP PAIP UTAMA....hangin saya satu badan....tanya kenapa tutup, dijawabnya nnt air habis....kurang ajar betul

lastly, mana2 pelanggan yg baru blk dr berjalan atau pergi bersihkan diri di masjid atau surau, saya bg tau kalau air takda....pergi paip utama & buka pili....mmg haramjadah pemunya rumah penginapan ni.

Anonymous said...

Alhamdulillah...terima kasih dgn info ini, saya baru jea batalkan tempahan kt rumah rehat ni, baru 2 minit td....pemilik dia yg dipanggil Kak Na menyumpah saya katanya "ni yg suka bg tempah melalui telefon ni, hr ni ramai nak booking masuk" saya kata minta maaf byk2 tak dpt nk dok kt situ sbb ada hal lain". Tak sangka pula hati tergerak nk search sekali lg pasal rumah penginapn ni..tuptup ada news baru pasal tempat ni...dalam ht alhamdulillah Allah bg petunjuk kt aku cepat2. Terima kasih kepada anda semua yg perihatin.

Anonymous said...

Salam.
Terima kasih atas sharing .
Pengalaman yg dicatat dpat menjadi pengajaran buat sya utk berhati2 jika ingin ke terengganu.

SHAH said...

Sy br nak menyewa rumah ni esok. Klu mcm ni la ceritanya kena cr rumah lain la jawabnya.

SHAH said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

kalu nak bercuti bawa anak n family happy....sewa la hotel...walaupun hotel 2-3 bintang pun okey...perkara paling best dan climack masa bercuti adalah masa tidur di hotel....itu yg paling bermakna buat anak bini....baru namanya melancong dan bercuti bila menginap hotel...

amri shukri said...

Salam,saya baru je beredar dari tempat ni.saya terkedut bila baca komen2 ni.firts time sya melangkah masuk tadi saya rsa cukup menyeramkan pabila sya masuk ke dalam bilik tersebut.saya dgn family terus bergegas kluar dr bilik tersebut.thanks for information

Raziei Md.Rahim said...

Tkasih sharing yg bmanafaat..Sy br je nk book kat sini.. alhamdullah.