Puan Hayati

Wednesday, December 15, 2010

Inilah Punca Anak Sukar Di Didik...



10 Ramuan Berbahaya Dalam Mi Segera .
Sedarkah anda mi segera mengandungi bahan berikut dalam ramuannya. Anda turut mengambilnya bersama dengan mi segera anda.
1.Kalsium Sulfat: Kapur Paris.

2.Asid Tartarik: Bahan kimia yang digunakan dalam julap dan untuk memutihkan cermin. Lebih beracun berbanding 100% alkohol tulen.

3.Kalsium Oksida:
Digunakan rawatan sisa buangan dan dalam racun serangga.

4.Tertiary Butylhydroxyquinone (TBHQ):
Produk berasaskan petroleum; satu bentuk butane (cecair dalam pemetik api)
.
5.BHT: Risiko karsinogen dan kesan berbahaya kepada ginjal.

6.Propyl Gallate:
Satu xenoestrogen (sebatian seperti hormon). Boleh memberikan kesan sampingan kepada pembiakan, perkembangan janin yang sihat dan menghalang pengeluaran sperma

7.Pentasodium triphosphate:
Bahan pencuci paling berkuasa (sering digunakan dalam bahan cuci), bahan samak untuk kulit; juga digunakan dalam pengeluaran kertas, penapisan petroleum, aplikasi lombong dan rawatan air.

8.Propylene Glycol: Pelarut sintetik yang dianggap racun neurologi. Digunakan untuk pembuatan bahan pendingin, antibeku automotif, cecair yang berfungsi dalam tekanan hidraulik dan sebagainya. Jumlah berlebihan yang diambil boleh membawa kepada kerosakan buah pinggang.

9.Polydimethylsiloxane:
Digunakan dalam kanta sentuh, syampu (untuk menjadikan rambut berkilat dan licin), minyak pelincir dan jubin tahan panas.

10.Pewarna tiruan (contohnya: Sunset Yellow FCF dan Tartrazine): Menyumbang kepada hiperaktiviti dalam kalangan kanak-kanak; mungkin turut menyumbang kepada gangguan visual dan pembelajaran, kerosakan saraf; mungkin menjadi penyebab kanser.

sumber ; Utusan Pengguna.(CAP)

Tukar makanan ini dengan Ramen yang lebih sihat. Klik



 Risalah perlu kita baca terutama yang Diedarkan  oleh mereka  yang perihatin,  Satu waktu dahulu telah di edarkan oleh Dr. Rasheed Mos, Universiti Malaya KL,Persatuan Pengguna Malaysia, Majlis Agama Islam Malaysia & Jabatan Kastam Malaysia,Kajian Telah Dibuat Oleh Mahasiswa UTM, UUM, USM,UM,UKM,dan CAP.


Di antara Senarai Barang Yang Mengandungi bahan Babi, Nyata dan terang  kalau tidak berhati-hati terberikan kepada anak .



Bawa anak ke Hotel juga harus di perhatikan kerana ada masaalah begini yang mengelirukan




Anak anugerah  Allah yang di pertanggung jawab kepada kedua ibu-bapanya. Anak di lahirkan suci Ibu -Bapa lah yang menjadikan mereka Majusi atau Nasrani.

 Jadilah pengguna perihatin.Pengambilan lemak babi ini menjadikan masyarakat sekarang telah hilang rasa malu,sukar di didik,terlalu kurang ajar dan suka kepada perkara-pekara yang meruntuhkan akidah ,kegiatan dosa besar seperti berzina ,pekerjaan haram seperti berjudi dan minum arak sangat berleluasa.




Lagi makanan mengandungi bahan Tidak Halal:


Senarai Barang Yang Mengandungi Alkohol Unsur-Unsurnya



Barangan ini senang di dapati  dimana kedai , awas



Banyak juga produk yang mengelirukan kita, oleh itu sentiasalah peka jika rasa ragu-ragu...JANGAN



Jauhilah-perkara-perkara-yang-syubhah.html

 Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menarik balik sijil pengesahan halal yang diberikan kepada syarikat Dindings Poultry Processing Sdn Bhd berikutan proses penyembelihan ayam di kilangnya meragukan.......Berhati-hati membeli ayam dipasaraya2

BERITA TENTANG TESCO ; Untuk makluman semua

1.Ayam keluaran Perak Duck yang dijual di Tesco didapati *TIDAK HALAL* dan telah disaman RM 5 juta. Disiarkan dalam NST ms 26 dan Berita Harian.
2.Terdapat bendasing dalam coca cola yg belum dibuka.
3.Kopi Pahlawan - kopi yg dilaporkan mengandungi racun membawa maut
4.Bebola ikan yg diproses dari usus babi keluaran GSB Seafood Ent

Ihsan dari SHEIKH MOHD NAZRI BIN SHEIK ABU
PERBADANAN PUTRAJAYA.
Moga anda di berkati kerana memberi info.




Sekarang yang ada tanda HALAL Nampaknya ,itu tak menjamin juga.
Kerana berita tentang KILANG BIHUN BERAS INDAH SDN. BHD. ( Co. No. 365216-T) yang bertindak menipu dan mengaburi pengguna serta orang ramai dengan meletakkan tanda halal sendiri dalam tulisan jawi/rumi. kilang ini mengeluarkan jenama CAP CILI, CAP KETUPAT, CAP LANGSAT dan CAP CABAI BURUNG ia tidak pernah mendapat kelulusan logo/cop halal dari JAKIM. Malah permohonan mereka untuk sijil pengiktirafan pernah di tolak pihak Majlis Agama Islam Pulau Pinang.


Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus,.
.namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu




When our family went out to eat, we started asking at the restaurants what menu items contained MSG. Many employees, even the managers, swore they didn’t use MSG. But when we ask for the ingredient list, which they grudgingly provided, sure enough, MSG and Hydrolysed Vegetable Protein were everywhere.Burger King, McDonald’s, Wendy’s, Pizza Hut, Taco Bell, every restaurant -- even the sit-down eateries like TGIF, Chili’s, Applebee’s, and Denny’s -- use MSG in amazing abundance. KFC formerly known as Kentucky Fried Chicken seemed to be the WORST offender: MSG was in every chicken dish, salad dressing and sauce. No wonder I loved to eat that coating on the skin -- their secret spice was MSG! 

More Info klik 


USA merupakan pengeluar soya terbesar. sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen pada wanita,ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.Secara kesimpulannya kita umat Islam dilemahkan secara halus melalui pemakanan kita

Perhatian untuk ibu hamil. jagalah makanan anda untuk keselamatan janin atau bayi anda supaya dapat disemai kesucian diri nya dari makanan syubhah sejak awal lagi.






E-CODES /E-INGREDIENTS (NOTE: These emulsifiers are haram) :
-
Lapuran dari M.Anjad Khan Medical Research Institute United States.Menceritakan seorang kawanya bekerja sebagai pegawai di badan Pengawasan Ubat dan Makanan (POM)di Pegal Perancis.Tugasnya adalah mencatat semua barang makanan dan ubatan..

Mereka membuat kodifikasi bahasa untuk memasuki pasaran negara islam yang hanya diketahui oleh Badan POM sahaja, Orang awam tidak mengetahuinya.Lihatlah lebel semasa membeli,

KOD numbers:E100,E120,E140,E141,E153,E160,(A)
E210,E213,E214,E216,E234,E252,E270,E280,
E325,E326,E327,E334,E335,E336,E337, E422,E430,E431,E432,E433,E434,E435,E436,E440,E470,E471,E472,E473,E474,E475,E476,E477
E478,E481,E482,E483,E491,E492,E493,E494,E495,
E542,E570,E572,E631,E635,
E904.



-------------------------------------------------------------------------------------
Mana-mana produk yang bertanda halal jika kandungannya telah diperbetulkan sila beritahu.Ini demi maruah seorang muslim.sila beri komen untuk di kongsi bersama.

__________________________________________
Perkataan "Contains alcohol" hanya di tulis kecil sahaja di belakang tin tersebut





RED BULL = SLOW DEATH 
France & Denmark have banned it from the country...
This drink is SOLD in all the supermarkets IN OUR country and our children ARE CONSUMING IT ON A TRIAL BASIS, IT can be mortal. More Info

MINUMAN BERKARBONAT ALAF BARU!!!

Carlsberg baru sahaja mengeluarkan dua produk minuman tin terbarunya bernama JOLLY SHANDY berperisa LEMON dan ORANGE
Malah corak dan warna tin  seakan  sama seperti tin minuman biasa F&N,Drinho, Yeos.
Minuman  INI  tak berkhasiat,
COKE  tidak bagus untuk kesihatan (KANDUNGAN GULA TINGGI, berasid,)
 pH dalam lingkungan 3.5, sangatlah beracun.

Air Kikapoo pula berasal daripada syarikat arak!
 Monarch Baverage.

Apa yang membimbangkan kita semua umat Islam ialah kemungkinan ia dipasarkan secara terbuka dan meluas sehinggakan ada nanti umat Islam yang terbeli minuman tersebut. .


Kopi adalah  minuman kegemaran Nabi Muhamad selain susu dan madu
namun sekarang kita mengemari teh.


KASUT YANG ANAK ANDA PAKAI ?.......CUBA PERHATIKAN 
.....
----------------------------------------------------------------.-
NOTA RINGKAS;


Berhati-hati memilih kasut. 
Kasut ini diperbuat dari kulit babi; 
Tandanya terdapat tiga bintik


Anak akan menjadi bijak jika  sumber makanan  itu berstatus 
 Halal, Suci lagi Bersih.

2 comments:

Anonymous said...

Hello. And Bye.

Anonymous said...

Hello. And Bye. on Inilah Punca Anak Sukar Di Didik...